Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
1094
- Forum-lid
- Berichten: 2374
- Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59
1094
10 apr 2025 21:43
Grootste voordeel lijkt het weer kunnen oppompen bij lek
-
marsvos
- Forum-lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 31 aug 2017 23:58
marsvos
10 apr 2025 21:49
Dat wunderkind uit grootbrittanie heeft er ook al een kasseienkoers mee gewonnen.
-
tommeke14
- Forum-lid
- Berichten: 2097
- Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57
tommeke14
10 apr 2025 23:13
Klein_Verzet schreef: ↑10 apr 2025 14:48
bigfloor schreef: ↑09 apr 2025 17:15
Klein_Verzet schreef: ↑09 apr 2025 13:41
Waar ik wél op zit te wachten, is een fiets zonder ketting, zonder derailleur, maar met een variomatic, oftewel een continu variabele transmissie, geïntegreerd met AI die de ingestelde cadans afstemt op het vermogen. Bovendien mag, nee moet de fiets zwaarder worden omwille van de veiligheid (er mag best een kilootje, wellicht 2 bij), met daarbij de win-win situatie vanwege het feit dat zo'n CVT het zwaartepunt verlaagt, én tel daar bij op dat die lelijke asymmetrische remschijf aan het achterwiel de prullenbak in kan, als AI z'n werk een beetje slim (ABS) uitvoert.
Iets wat daar heel dicht in de buurt komt is er al (zit op de Step-One E-Bike van mijn vrouw):
https://enviolo.com/nl/producten/#automatic
Heb via de app alleen de trapfrequentie eenmalig ingesteld
Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit.
Ik heb ooit eens op een fiets met dat systeem gefietst. Het is eventjes wennen, maar het fietst wel lekker.